Retur och Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp kan du skicka varan retur till oss inom 21 dagar. Vänligen skriv till kundservice på mail: shop@ledmegastore.se och upplys ditt ordernummer så vi kan notera att din retur är på väg till oss. Vid returnering ska varan vara oanvänd och i originalförpackning. Vi återbetalar inte fraktomkostnader i samband med returvaror. Du mottar ett mail från oss när vi mottagit din retur, där vi upplyser om vidare handläggning av din retur.

Det finns två alternativ för att skicka returer till oss. Den ena är att skapa och skriva ut en retursedel i vår returportal:
LEDMegastore.se - Retur 89 kr/st

Retursedeln kostar 89 kr, vilket är självkostnadspris för oss. Detta dras av från återbetalningen när vi fått tillbaka varan i lager.

Alternativt kan man skicka ett paket till vårt returlager och betalar då för frakten direkt hos speditören när man lämnar in paketet.

Returadress:

LEDMegaStore.se
Södergatan 36 
467 30 Grästorp
Vi accepterar endast leverans av paket till företagsadressen. Vi accepterar inte paket som kommer till utlämningsställen eller paket mot postförskott. Om PostNord används så skall utkörning till företag väljas.

En företagsleverans kostar cirka 200 kr oavsett vilken speditör man väljer.


Jag vill reklamera en vara – hur gör jag?
Skulle du mot förmodan uppleva ett fel vid en produkt du köpt hos oss så ska du kontakta vår kundservice.  Om produkten ska sändas i retur till oss så ska du skicka med detaljerad information om vad produkten felar. Detta är nödvändigt då vi skickar produkten vidare till producenten som i sin tur har behov av dessa upplysningar. 

Betalning med Klarna
Om du returnerar hela eller delar av din beställning ska du självklart inte betala för dessa varor.  Logga in på Mina Sidor på klarna.com och flytta fram fakturans förfallodatum med tio dagar. På så vi har vi möjlighet att hinna ta emot returen och registrera den. Under Mina Sidor hos Klarna kan du även kontrollera när returen har registrerats genom att hämta en uppdaterad version av din faktura. Du kan logga in genom att antingen ange e-postadressen du använde i ditt köp eller ditt OCR- / Fakturanummer och personnummer. Skulle returen inte ha registrerats när det nya förfallodatumet närmar sig ber vi dig att kontakta Klarnas kundservice, så hjälper de dig vidare!