Tillverkargaranti

 

Hantering av tillverkargaranti.

Vi tillhandahåller självklart garanti och reklamationsrätt enligt konsumentrådets föreskrifter.

Dessutom har vissa av de produkter vi säljer en ytterligare garanti från tillverkaren – en tillverkargaranti.

Som namnet antyder är detta en garanti från tillverkaren som är direkt mellan dig som kund och tillverkaren.

Denna garanti gäller enligt tillverkarens garantivillkor och kan inte jämföras med reklamationsrätt och garanti som är lagstadgad för de första 3 åren.

Eftersom det kan vara svårt för våra kunder att hantera tillverkargarantin har vi skapat en lösning där vi hanterar proceduren med tillverkaren, så att det blir enklare för dig när du behöver reklamera en produkt.

Kontakta vår kundtjänst för assistans.

 

Europeiska tillverkare.

Tillverkare med huvudkontor i Europa.

För att du som kund inte ska behöva besväras med att skicka defekta produkter till tillverkaren för utbyte och genomgå en omfattande RMA-process, har vi utarbetat följande lösning:

Observera att denna lösning endast är möjlig om vi har en motsvarande produkt från tillverkaren i lager. Observera att tillverkargarantin fortfarande är villkorad av korrekt användning av produkten, enligt tillverkarens riktlinjer och specifikationer för produkten.

  • Du kan skicka den/de defekta produkterna till vårt lager med ett ifyllt formulär som rekvireras via e-post.
  • Därefter byter vi ut produkten till samma eller motsvarande produkt från tillverkaren.
  • Vi hanterar RMA-processen med tillverkaren.
  • Vi står för kostnaderna i samband med hantering av utbyte, RMA i förhållande till tillverkaren m.m.
  • Den enda kostnaden för dig är frakten till vårt lager och från vårt lager till dig. Detta faktureras via e-post, där du får en länk till enkel betalning.

 

LEDlife

LEDlife har sitt huvudkontor i Danmark.

För att våra kunder enkelt ska kunna hantera en reklamation, med det supportteam de känner till, har vi skapat följande lösning:

Observera att denna lösning endast är möjlig om vi har en motsvarande produkt från LEDlife i lager. Observera att tillverkargarantin fortfarande är villkorad av korrekt användning av produkten, enligt tillverkarens riktlinjer och specifikationer för produkten.

  • Du kan skicka den/de defekta produkterna till vårt lager, med ett ifyllt formulär som rekvireras via e-post.
  • Därefter byter vi ut produkten till samma eller motsvarande LEDlife-produkt.
  • Vi hanterar RMA-processen med LEDlife.
  • Vi står för kostnaderna i samband med hantering av utbyte, RMA i förhållande till LEDlife m.m.
  • Den enda kostnaden för dig är frakten till vårt lager och från vårt lager till dig. Detta faktureras via e-post, där du får en länk till enkel betalning.